мястото, където ще получите информация и достъп до професионални не-комерсиални психологични тестове
Колаборативна База за Психологични Тестове

Училищна Готовност и Преход от ДГ към у-ще



Тук в скоро време ще публикуваме нашият социо-екологичен модел  и  схемата на пакета ни от близо 10 кратки методики за оценяване и мониторинг на готовността на децата и училището за продължаващия около 2 години преход от детската градина към училище.

 

Социо-екологичният модел, на който се основава подходът и методиките ни, и който е съзвучен с най-съвременните тенденции в развитите страни (САЩ, Канада, Австралия, както и някои европейски страни) от последните 15-20 години, се различава значително от съществуващите в момента традиции и методи за оценяване на училищната готовност у нас.

 

Според последните, които са доста традиционни и изоставащи с поне четвърт век от международните, акцентът следва да се поставя върху когнитивните възможности на самото дете, докато според нас, както и според съвременните разбирания, поне толкова, а дори и по-важни са

     - социално-емоционалните умения на децата;

     - техният поведенчески самоконтрол,

     - мотивацията за и нагласите към училище,

     - здравето и физическото им развитие,

     - творческо-експресивните им умения и др. подобни на самото дете, както и

     - готовността на микросредата на детето - училище, семейство, общността и общината, които следва

       активно да  съдействат за успешната интеграция и адаптация на децата към училището.

 

Това значително по-широко, социо-екологично съвременно разбиране на цялостният продължителен и многостранен процес на взаимна адаптация и напасване на децата, детските градини, училищата, семействата и общностите едно към друго, води и до доста по-различни акценти, състав и размер на методиките, с които се оценява училищната готовност, и по-широко прехода от детска градина към училище. Не случайно и част от нашите методики се отнасят именно до оценяване на готовността на училищата за плавният преход на децата към училище и успешната адаптация към него, тъй като това са ключови фактори и етапи от цялостния процес на преход ДГ-училище.

 

През последните 2-3 години, с цел да популяризираме и съдействаме на практика за въвеждането на това по-ефективно и по-съвременно социо-екологично разбиране за училищната готовност и прехода към училище, ние проведохме редица семинари с представителите на детски градини и училища в София и в страната, на които представихме и предоставихме пакета от методики за съвременно оценяване на тези процеси.

 

#    #    #

 

Ако желаете да получите обучение по пакета от кратки методики, както и всички помощни материали за обработката им и как да ги ползвате за целите на ефективната ви работа в училище по тази важна проблематика, то се свържете с нас на е-мейл:  psihotestove_bg@abv.bg


Сподели
Изпрати
В момента разглеждате олекотената мобилна версия на уебсайта. Към пълната версия.